Firma Mar-Trans Group Sp. z o.o. powstała w Busku Zdroju w roku 2004.
Początkowo firma wchodziła w skład grupy transportowej w której uczestniczyły dwie firmy Tras-Pol i obecna Mar-Trans. Firma Trans-Pol to firma z długoletnimi tradycjami sięgającymi roku 1991. Od początku swego powstania firma wykonywała transporty po terenie kraju a od roku 1998 zaczęła realizować przewozy międzynarodowe po terenie Europy Południowej miedzy innymi Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, oraz Włoch a od roku 2000 firma zaczęła realizować pierwsze transporty na tereny Europy Wschodniej i Azji.
W związku z dynamicznym rozwojem i rozszerzeniem swojej działalności oraz pozyskaniem stałego grona klientów i zleceniodawców z Europy Wschodniej powstała potrzeba powołania nowej firmy o nazwie Mar-Trans Transport i Spedycja której celem między innymi miało być świadczenie usług spedycyjnych oraz organizacji transportu dla naszych klientów z Europy Zachodniej do krajów takich jak Rosja, Białoruś, Ukraina i Kazachstan.
Kilkunastoletnie doświadczenie w transporcie krajowym oraz międzynarodowym pozyskane w firmie Trans-Pol pozwoliło nam świadczyć profesjonalne i kompleksowe usługi spedycyjne oraz transportowe w relacjach międzynarodowych na terenie Europy Południowej i Europy Wschodniej.
Nieustanne podnoszenie naszych kwalifikacji zapewniało nam ciągły rozwój, dzięki czemu klientom oferowaliśmy usługi na najwyższym poziomie. Takie podejście oraz profesjonalizm znalazły uznanie w oczach naszych kontrahentów, którzy zaczęli powierzać nam coraz to większe wolumeny ładunków i nowe relacje znając i ceniąc naszą niezawodność i terminowość dostaw.
W związku z rosnącym w znacznym stopniu wolumenem zlecanych nam transportów firma postanowiła w roku 2005 nabyć pierwszy ciągnik siodłowy wraz z naczepą burtową. Od tego czasu firma rozpoczęła swą działalność w zakresie transportu międzynarodowego własnym zestawem a w roku 2006 nabyła kolejne dwa zestawy o tej samej zabudowie. Kolejne miesiące to intensywna praca naszego zespołu oraz powiększenie własnego taboru o kolejne pięć zestawów w zabudowie burtowej w roku 2007 do poziomu 8 własnych zestawów.
Ciągła liczba rosnących zamówień spowodowały w roku 2008 nabycie przez firmę kolejnych 5 zestawów, które powiększyły flotę. W roku 2009 firma zdecydowała się poszerzyć swoją działalność i zaczęła realizować transporty na tereny Europy Zachodniej do Niemiec, Francji i Hiszpanii. Taki kierunek rozwoju firmy przyniósł potrzebę powiększenia floty i podjęliśmy decyzję o zakupie kolejnych 5 zestawów.
W roku 2010 roku firma rozpoczęła realizację transportów po terenie Europy Zachodniej w relacjach Niemcy-Francja-Francja Niemcy oraz Niemcy - Wielka Brytania - Niemcy rozpoczynając tym samym nowy etap w działalności i organizacji przewozów drogowych dla naszych partnerów z Europy Zachodniej. Taki rozwój wydarzeń przyczynił się w roku 2011 do zakupu kolejnych 8 ciągników siodłowych z naczepami typu firanka. Dynamiczny rozwój na nowej płaszczyźnie wykonywania przez firmę usług transportowych spowodował w roku 2012 powiększenie naszej floty o kolejne 8 zestawów wraz z naczepami typu firanka, dzięki czemu nasza firma posiadała już w swej flocie 34 zestawy.
Nieustanne udoskonalanie naszych usług transportowych oraz podnoszenie, jakości i innowacyjności w wykonywaniu naszych usług przewozowych w relacji Niemcy - Francja - Niemcy znalazły jeszcze szersze uznanie w oczach naszych partnerów z Niemiec, co spowodowało w roku 2012 kolejną zmianę w strukturach naszej działalności, która finalnie po jej przeprowadzeniu dała naszym partnerom dostępność naszych pojazdów przez 365 dni w roku. Taka zmiana zapewniła ciągłość pracy naszych zestawów przez cały rok bez konieczności wyjeżdżania z przydzielonych im kontraktów przewozowych. Wyzwanie, które postawiliśmy przed sobą oraz naszą firmą spowodowało w 2014 roku wymianę większości floty na całkowicie nowe zestawy, aby poprawić naszą niezawodność dla wszystkich naszych partnerów.
Kierunek działalności oraz strategii przyjętej przez firmę spowodował zakup w 2014 roku kolejnych 10 zestawów, które zasiliły naszą flotę do obsługi kierunku Niemcy-Francja-Niemcy. Kolejne nabyte przez firmę pojazdy zostały wdrożone do projektu 365 dni, który w swej idei ma za zadanie dyspozycyjności każdego naszego zestawu dla naszego partnera przez 365 dni w roku w pełnej niezawodności oraz gotowości do podjęcia ładunku.
Widząc ciągłe uznanie dla naszych pomysłów, i innowacyjności oraz jakości świadczonych usług transportowych wśród naszych partnerów rok 2015 poświęciliśmy na udoskonalanie i poprawę organizacji w działaniu naszej firmy , co w 2016 roku skutkowało podjęciem decyzji o wymianie znacznej części floty na pojazdy najnowsze technologicznie gdzie przeważającym dostawcą w ciągnikach siodłowych został koncern Scania a uzupełnieniem floty pozostał koncern MAN. Jeżeli chodzi o dostawę naczep głównym dostawcą został producent naczep marki Schmitz, oraz nabyliśmy kilka naczep marki Kogel.
Dostrzegając pozytywne efekty z szeroko zakrojonych zmian organizacyjnych oraz dotychczasowej wymiany floty pojazdów wraz z naczepami na początku 2017 roku firma podjęła decyzję o wymianie całej posiadanej dotychczas floty ciągników siodłowych oraz naczep na całkowicie nowe i nowocześnie wyposażone pojazdy a realizacja projektu z tym związana został zaplanowana etapami, z których ostatni etap zakończył się zgodnie z planem w grudniu 2017 roku. W założonym projekcie została zaplanowana wymiana 60 ciągników siodłowych i naczep oraz powiększenie floty o kolejne nowe ciągniki siodłowe i naczepy. Po przeprowadzonych testach ciągników siodłowych w 2016 roku i analizie założeń, które zostały wyznaczone w przeważającej części sprostał pojazd niemieckiego producenta koncernu MAN Truck & Bus. Dzięki tak dobremu wynikowi z firmą MAN Truck & Bus Polska został podpisany kontrakt na dostawę 90 ciągników siodłowych modelu TGX z silnikami D2676 (460 KM), 2300 Nm i (500 KM), 2500 Nm z nową skrzynią biegów 12+2 i jeszcze lepszą funkcją zmiany biegów SmartShifting. Wszystkie pojazdy otrzymały retarder oraz klimatyzację postojową, dzięki czemu nasi kierowcy zyskali komfortowe warunki wypoczynku po zakończonej pracy w gorące dni i wieczory. Wiodącym dostawcą naczep został tak jak w latach poprzednich Schmitz a uzupełniającym partnerem pozostał producent naczep Kogel.
Po tych zmianach nasza flota w grupie liczy obecnie 90 nowoczesnych zestawów w pełni wyposażonych w najnowsze systemy telematyczne oraz informatyczne.
Podążając za przyjęta w poprzednich latach strategią utrzymania floty na jak najwyższym poziomie oraz niezawodności w 2022 roku przeprowadziliśmy ponownie testy ciągników siodłowych najnowszych modeli wybranych marek. Według przyjętych przez firmę parametrów oceny pojazdów najlepiej wypadł ciągnik siodłowy Scania R nowej generacji. Pojazd ten spełnił wszystkie nasze oczekiwania oraz oczekiwania naszych kierowców. W obliczu takich wyników została podjęta decyzja o zakupie pierwszych ciągników siodłowych Scania w konfiguracji R z pełnym wyposażeniem w roku 2022 a zakup kolejnych trzech partii pojazdów tego samego producenta został zaplanowany na pierwsze półrocze 2023 roku. W sumie zakupionych zostało 35 ciągników siodłowych nowej generacji marki Scania i po wdrożeniu wszystkich zakupionych pojazdów wraz z pojazdami tego producenta, które już wcześniej znajdowały się w naszej flocie Scania stała się wiodącą marką wśród ciągników siodłowych, które wykorzystujemy do pracy w naszej firmie. Bazując na obecnych dobrych wynikach oraz jakości wykonania pojazdów Scania zaplanowaliśmy w budżecie firmy zakup kolejnych pojazdów tej marki na rok 2024 w celu dalszej poprawy efektywności świadczonych usług oraz niezawodności, którą gwarantujemy naszym wszystkim kontrahentom.
Wieloletnie doświadczenie w transporcie drogowym oraz duże możliwości związane z solidnym zapleczem technicznym powodują, iż jesteśmy w stanie rozwiązać każdy problem Klienta związany z transportem drogowym na terenie całej Europy